mieke in bolivia

maandag, januari 08, 2007

boliviaanse mis

afgelopen zondag (gisteren dus) heb ik nog eens de echte uitwisselings student uitgehangen en ben met mijn mama mee naar de mis geweest. ik had verwacht dat ik daar toch nog even kon verder slapen dus het stoorde me niet echt. niets was echter minder waar.
toen we in de buurt van het gebouw kwamen dacht ik dat er een concert bezig was ofzo. luide muziek was te horen tot aan de overkant van de straat. dit bleek dus de kerk te zijn. een eerder op een concertzaal lijkend gebouw was omgetoverd in een kerk waar wel een paar duizend man in konden. het podium wat het altaar moest voorstellen was aangekleed in de disco stijl en voor zien van een heus orkest; electrice gitaren, drumstel, electrice piano,... nergens was er een orgel te bespeuren. een kerkse sfeer was er ook helemaal niet. mensen waren aan het gillen en aan het schreeuwen, stonden luid mee te zingen en te klappen. zelf de seguritie was aanwezig zeker 50 mannen en vrouwen stonden in de gangen om alles in het oog te houden. de priester was een vrouw en uiteindelijk leek heel het gedoe meer op een sekte als op een kerk.
ex drugsverslavende werden naar voor gebracht om hun verhaal te doen over hoe jezus hen had gered. heel het publiek werd wild en vele waren luidkeels aan het wenen.
voor mij was dit alles toch maar lachwekkend volgende keer als ik ga neem ik men camera mee dit gelooft ge gewoon niet als ge het niet zelf ziet.

un beso
mieke