mieke in bolivia

donderdag, oktober 26, 2006

hola

oke even een update over de gezins situatie. ik heb dus nog geen gezin en zit nog altijd bij men tijdelijk gezin. ik zit daar eigenlijk ook wel goed. de meid heeft eigenlijk liever dat carmen men oudste zus weg gaat en dat ik kan blijven maar ik vrees dat dit onmogelijk is. hoewel ik dit ook wel zou willen.

btw: de meid is 20 en is al 7 jaar bij dit gezin aan het werk. ziet ge u nu al op u 13 van huis weg gaan om bij vreemde te gaan werken. :-s

nog 2 weekjes school en dan kan het reizen beginnen. ik zie er wel naar uit. om zo heel het land te zien. ik ben eens opzoek gegaan naar alle plaatsen die ik wil zien. en eigenlijk valt er niet zo veel te zien in bolivia de helft van het land is amazone en de andere helft is woestijn het zal wel zijn dat belgie 23 keer kleiner is.

met mijn spaans beterd het ondertusse trug alle dagen. maar ik oefen ook trug veel op mijn nederlands want hoe het er aan toe ging zou ik het anders rap vergeten zijn.
gisteren zijn ik, iris en tess nog eens naar de heksen markt geweest en hebben veel overdreven veel souveniers gekocht. das het leuke aan uitwisselings student zijn ge kunt van inwoner naar toerist gaan in 5 min :). we hebbe trouwens ook belgen ontmoet voor de eerste keer eigenlijk sinds we hier zijn. er was ook een koppel bij van uit hasselt. wat is de wereld toch klein. het zijn hele vriendelijk mensen en we gaan normaal zondag met hun uiteten. en ze willen ook kaartjes enzo mee naar belgie nemen voor ons. ge moet toch ook een beetje geluk hebben in het leven eh.

zo dit was het weer voor even vragen moogt ge altijd naar men mail adres sturen. of gewoon leuke verhaaltjes zijn ook altijd welkom

groetjes