mieke in bolivia

dinsdag, oktober 31, 2006

hola

jaja eindelijk is het zo ver, ik heb een gezin of het voor het hele jaar is weet ik nog niet. want de dochter zit voor het moment in japan maar komt in februari al trug. ge zou denken dat ik nu blij ben maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. mijn tijdelijk gezin was gewoon te goed. zij vonden het ook heel erg dat ik weg moest maar dit was gewoon de enige oplossing er was daar echt geen plaats voor mij. nuja ge gaan hun huis verbouwen en in februari zou het af moeten zijn en dan ben ik altijd welkom om trug bij hun te gaan wonen, nuja we zullen eerst zien of ik heel het jaar bij men nieuwe gezinnetje ga blijven. hier valt het ook wel mee we wonen en een super klein appartement. men broertje (13) slaap zelfs gewoon achter een gordijn in het bergkot. maar het is gezellig. ik heb geen papa en dus alleen een mama ze is 38 maar word deze week ergens 39. nog een jonge vrouw dus. ze is heel erg vriendelijk en lijkt me wel een leuke. het probleem is enkel dat ik nu in het centrum van de stad woon en heb dus enorm veel regels gewoon omdat het zo gevaarlijk is hier. 3 blokken van ons huis is trouwens het kantoor van de campensinos ( de indianen ) met het gevolg dat als er problemen zijn heel onze straat volstaat van kwade mensen die willen protesteren. en het dus zo goed als onmogelijk is voor mij om buiten te komen.

voor de rest nog even de plannen doorgeven. 2 november is hier de grote feestdag dan bakt iedereen brood met gezichten in en zet trappen buiten zodat de doden kunnen neerdalen. en met andere woorden ik heb geen school. miss ga ik dit weekend ook naar oruro maar dat is nog niet zeker, afs en duidelijk gaat niet echt samen. 16 en 17 november hebben we een weekend met alle afs studenten uit bolivia. gewoon eens overlopen hoe alles gaat. 18 en 19 november gaan we naar isla del sol en isla de la luna in lago titicaca en de 20 moeten we een of andere talenten show doen. we moeten een typische boliviaanse dans dansen en iets van ons eigenlijk land, waarschijnlijk k3 dus :-).

zo dit was het weer voor even. binnenkort meer bolivaans nieuws op miekeinbolivia.blogspot.com

groetjes