mieke in bolivia

donderdag, januari 25, 2007

eindelijk -> verhuis!!

zo dan eindelijk het verhuis verhaal. we gingen dus verhuizen naar het huis van mijn grootouders die nu in belgie wonen. das maar 3 blokken van ons oude huis. maar het is veel groter en aangezien 5 februari mijn zus terug komt uit japan hebben we een groter huis nodig want nu ik ook bij het gezin hoor paste we niet meer allemaal in het kleine appartementje.
nu aangezien mijn mama nog steeds ganse dagen werkt ben ik vorige week rustig begonnen met alles in dozen te steken. de zaterdag gingen we dan een camionette laten komen om alles in een keer naar onder te brengen. natuurlijk alles op zen boliviaans, zaterdag avond om 7 uur gingen we op zoek naar een camion. natuurlijk nergens meer een te vinden. ja zoiezo moesten we de zaterdag in het andere huis intrekken want daar is een opberg ruimte met veel waardevolle spullen. dan maar alles te voet naar beneden brengen. ik zoals een echte cholita alles op mijn rug gebonden in doeken, iedereen vond het super grappig, maja dat is nu eenmaal een handige manier om spullen te dragen. na de hele avond spullen van het ene huis naar het andere te brengen wat op deze hoogte niet echt van zelfsprekend is. ons rustig in de enige zuivere kamer op de vloer geinstalleerd. daar liggen we nu nog steeds bijna een week verder, bij elk spulleke dat ge nodig hebt moet ge onder in de dozen gaan zoeken, best wel grappig eigenlijk.
het nieuwe huis is groter maar de vorige bewoners hebben het zo smerig achter gelaten dat ge nog liever buiten zou slapen, mieren kruipen overal zelfs tussen u lakens, gelukkig ben ik hier al aan gewoon van mijn eerste huis.
normaal gezien gaan we morgen eindelijk alles te goei poetsen, en hopelijk ook een camion inhuren voor de muebels. ik ben niet van plan ook die naar beneden te sleuren op mijn rug.
onder tussen is het hier ook weer feest, het is alasitas ofwel in het nederlands het feest van de miniatuur. voor de gelovige de ekeko, een god die al u wensen doet uitkomen als ge hem offers brengt. tis naar het schijnt niet echt een goede god. maar wel een intersant feest. in het weekend gaan we eens rond kijken wat er allemaal te doen valt. verslag breng ik later wel.

un beso
mieke