mieke in bolivia

maandag, juli 07, 2008

een triestige dag

een bus kaartje
deze morgen om half 6 opgestaan... het is school vakantie hier in bolivia dus iedereen vertrekt op reis. ik had gister al een ticket proberen vast te krijge maar dat was dus niet gelukt. vandaag dan maar met 200 man voor de deur staan wachten tot deze eindelijk open gingen. het werd een stormloop van geduw en trek om als eerst binnen te zijn. hier verspreide we ons over 3 bus maatschappijen om toch maar zeker een kaartje vast te krijgen. na vele onzekerheden en desinformatie kon ik de laaste 3 plaatsen op de bus bemachtigen. nu hopen dat de bus straks vertrekt en dat hij een beetje comfortable is want de reis duurt 14 uur.
de oude man
terug in ons hotel aangekomen wachte ons slecht nieuws, een mede reiziger had de geest gegeven. het was een opvallend persoon die al een tijdje in ons hotel verbleef, een hele oude man maar heel sociaal en altijd vriendelijk. hij was een amerikaan en was naar santa cruz gekomen om zich te herenigen met zijn zoon, die blijkbaar al jaren geen contact meer wou met hem. gisteren avond is hij plots heel hard beginnen hoesten en overgeven. enkele nederlandse jongens hebben hem met de taxi naar het ziekenhuis gebracht maar alle hulp kwam te laat. hij is deze morgen overleden. heel eenzaam zonder familie om zich heen. voorlopig zijn er enkel de hotel gasten die om hem rouwen. ome guido is zelfs een kaarsje voor hem gaan branden.
regen regen regen en nog eens regen
wegens een overschot aan tijd door de vertragingen van de door reis ben ik deze morgen naar de kapper geweest. na dat ik de helft van mijn haar kwijt was en mooi geknipt gekamd en gefünd de deur kwam begon het natuurlijk te regen. sindsdien is het nog heel ff opgeklaart zodat we tot een restaurant zijn kunnen wandelen. toen we echter op weg waren naar de dierentuin begon het weer zo hard te regen dat we een taxi terug hebben moeten nemen. dus door de regen zit ik nu weer aan de computer.. heb nog ni veel anders gedaan denk ik.
ale ik zal eens gaan kijken waar de oudjes uithangen... om half 5 vertrekt de bus dus we hebben nog wel ff tijd om een koffieke te gaan drinken
beso